Trendy v komunikáciách na rok 2016

Trendy v komunikáciách na rok 2016

18.1.2016

Rozširovanie pokrytia bude hlavným cieľom

K jednému z najvýznamnejších trendov pre dvoch najväčších operátorov (Telekom a Orange) patrilo, aj stále patrí, rozširovanie pokrytia, najmä LTE siete. Spoločnosť O2 už avizovala vyhradené  finančné prostriedky práve na rozširovanie LTE pokrytia. Výnimkou nebudú ani ostatní operátori, ktorí budú pokračovať vo svojich plánoch, a pokrytie prinesú do nových lokalít. Okrem spoločnosti O2 bude nemalé finančné prostriedky vynakladať aj 4ka, aby sa tak čo najskôr mohla vzdať národného roamingu od Telekomu.

Navyšovanie dátových balíčkov sa neočakáva

Revolúcia v predplatených balíčkoch sa neočakáva. Operátori uvádzajú že priemerná spotreba dát na jedného používateľa je približne 500 MB, a tak sú podľa nich aktuálne balíky nastavené správne (podľa Regulačného úradu je priemerná spotreba dát na jedného používateľa 158 MB). Daná informácia o priemernej spotrebe dát môže byť však značne zavádzajúca, nakoľko internet v mobile využívajú najmä mladí zákazníci, u ktorých je spotreba mobilných dát rádovo v GB a tak výrazne prispievajú ku skresleniu danej štatistiky.Načrtnutú situáciu si uvedomuje najmä 4ka, ktorá má vďaka tejto skutočnosti potenciál zaujať klientov vysokými dátovými balíkmi.

Alternatívne spôsoby získavania klientov

Trend v oblasti dotácii na telefóny sa ani v roku 2016 meniť nebude. Mobilné zariadenia sú stále menej dotované zo strany operátorov. Tento fakt spôsobuje viacero faktorov. Jedným z nich je prílev lacných mobilných zariadení, prevažne z Číny, a taktiež presýtenosť trhu, keďže možnosti kúpiť si zariadenie cez internet alebo v kamennej predajni pribúdajú veľmi rýchlo. Operátori teda už nelákajú zákazníkov na lacné telefóny, ako tomu bolo v minulosti. Zmena spotrebiteľského správania tak dala priestor na to, aby vznikali nové spôsoby, ako „nalákať“ zákazníka. Z tohto dôvodu sa dá očakávať, že v roku 2016 sa operátori zacielia napríklad na zvýhodňovanie zákazníkov, ktorí budú mať záujem o prenos čísla. Je tak tiež pravdepodobné že sa začnú vyskytovať rodinné balíčky, kde služby jedného balíku služieb budú môcť využívať viacerí členovia domácností (dátový balík od Telekomu).  

V komunikácii na sociálnych sieťach by malo prísť k výrazným zmenám

Jeden z najvýraznejších trendov a zmien v komunikácii na sociálnych sieťach v roku 2016 bude určite napredovanie v oblasti komunikácie značky prostredníctvom autentického a audiovizuálneho obsahu postov, kde najväčším prekvapením majú byť živé videá (live streamy). Novinkou a prichádzajúcim trendom zo zahraničia je preto napríklad aj mobilná aplikácia od Twitter - Periscope, ktorá umožňuje streamovať videá ľudí naživo z celého sveta. Tiež narastá popularita 3D vizuálov, gifov a reálnych fotografií produktov. V roku 2016 môžeme očakávať veľké zmeny aj v oblasti inovácie zákazníckeho servisu na Facebooku, konkrétne redizajnu a množstva nových funkcií v messengeri, s cieľom maximálneho využitia komunikácie s fanúšikmi v súkromí. Firmy a značky v roku 2016 budú musieť prispôsobiť svoju marketingovú stratégiu individuálnym potrebám fanúšikovskej základne - menej cieliť na lajky, viac na „engagment“ a byť ochotní investovať viac do platenej reklamy.

Archiv blogu

8
jún
2019
MARKET VISION DAY IV

MARKET VISION DAY IV

Vo štvrtok 6.6.2019 sa v priestoroch našej pražskej pobočky uskutočnil už 4. ročník akcie s názvom Market Vision Day. Zúčastnilo sa viac ako 100 účastníkov z radov klientov a kolegov z českej a slovenskej pobočky.

31
máj
2019
Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Naši kolegovia z Čiech sa zúčastnili 20. výročnej konferencie MSPA EUROPE/AFRICA 2019, odkiaľ si ako jediní z Českej republiky odniesli prestížne ocenenie Elite Membership Status.

5
apríl
2019
Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

V dňoch 22. a 23. marca v hoteli Atrium v Novom Smokovci zorganizovala spoločnosť  Korner Analytics, spolu so Slovak Business Agency, odbornú retailovú konferenciu s názvom IT hry. 

2
apríl
2019
Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Hovorí sa, že každá doba má svoje špecifiká. Špecifikom tej súčasnej sú zmeny, zmeny dejúce sa nepretržito a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

8
marec
2019
Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Stali sme sa partnerom zimných IT hier! Tešíme sa najmä na prednášky, workshopy a teamové hry, ktoré budú súčasťou programu. 

18
február
2019
Poisťovníctvo v novej dobe

Poisťovníctvo v novej dobe

Rok 2019 sa bude pre poisťovne na Slovensku a v zahraničí niesť, v znamení tém ako sú vývoj produktov a ich distribúcia, personalizácia a customer experience, či technológie a digitalizácia. 

14
február
2019
 Už tretí rok po sebe sa nám podarilo získať status Elite Member v asociácií MSPA Europe/Africa!

Už tretí rok po sebe sa nám podarilo získať status Elite Member v asociácií MSPA Europe/Africa!

S radosťou sa Vám chceme pochváliť, že sa nám už po tretí rok podarilo obhájiť elitné členstvo v Mystery shopping asociácií MSPA Europe/Africa. 

21
január
2019
Market Vision rally team dokončil

Market Vision rally team dokončil "snehový Dakar"!

Market Vision Rally Team sa zúčastnil známej januárovej 34. International Jänner Rallye v hornatom hornorakúskom kraji Mühlviertel neďaleko českých hraníc.

nahoru