Zohľadňujete pri určení cien úverov konkurenčné ponuky?

Zohľadňujete pri určení cien úverov konkurenčné ponuky?

27.10.2016

Cena produktu alebo služby dokáže výrazne ovplyvniť nákupné rozhodnutie klienta (nového aj existujúceho). Ceny úverov na webových kalkulačkách sú pre banky okamžite dostupný údaj, ktorý dokáže banka pohotovo využiť pri porovnaní vlastnej ponuky s konkurenciou. Je táto informácia dostatočne smerodajná pri nastavení cien vlastných produktov?

Najviac využívaný spôsob cenotvorby v bankovom sektore je segmentácia cien pre rôzne skupiny klientov. Komerčné banky rozdelia na základe analýzy dát klientov do rôznych skupín, ktoré sa líšia svojou bonitou, interným ratingom, výškou príjmu, vekom, atď. Následne je rôznym skupinám vytvorená špecifická produktová ponuka, ktorú banka ďalej komunikuje a snaží sa motivovať klientov k nákupu.

Proces cenotvorby je komplexný cyklus, ktorý zohľadňuje množstvo faktorov. Ponuka konkurenčných bánk je dôležitým faktorom, ktorý je potrebné sledovať a zohľadniť pri nastavení ceny vlastných úverov. Nasledujúca zjednodušená schéma zobrazuje cyklus rozhodovania banky s využitím informácii o reálnych cenách konkurentov:

Trendom v bankovníctve sa stáva hypersegmentácia, vytváranie množstva malých skupín klientov s veľmi podobnými charakteristikami. Z našej štúdie LOAN PRICING PANEL vyplýva, že komerčné banky na Slovensku majú rôzny prístup k segmentácii klientov, ktorý je zohľadnený aj pri personalizovaných cenách úverov v digitálnych kanáloch. 

LOAN PRICING PANEL je štúdia, ktorú spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA realizuje pravidelne na štvrťročnej báze. Jej cieľom je pravidelne sledovať komunikované ceny spotrebných úverov v internet bankingu reálnych klientov vybraných bánk na Slovensku. V septembri bola realizovaná druhá vlna zberu dát, ktorá je teraz dostupná na zakúpenie.

Kontakt:

Daniela Šišuláková, project manager, daniela.sisulakova@marketvision.sk, +421 948 212 242  

Archiv blogu

5
september
2019
Náš český Country Manager Václav Šojdel napísal článok pre Marketing & Media

Náš český Country Manager Václav Šojdel napísal článok pre Marketing & Media

Veľmi nízka nezamestnanosť rozširuje pohľad manažérov na rolu Mystery Shoppingu vo firmách.

21
august
2019
Market Vision Rally Team zvíťazil na Barum Czech Rally Zlín 2019!

Market Vision Rally Team zvíťazil na Barum Czech Rally Zlín 2019!

Posádka Market Vision Rally Teamu Aleš Holakovský/Martin Vinopal zvíťazila v triede 10 na najvýznamnejšej českej automobilovej súťaži 49. Barum Czech Rally Zlín 2019!

8
jún
2019
MARKET VISION DAY IV

MARKET VISION DAY IV

Vo štvrtok 6.6.2019 sa v priestoroch našej pražskej pobočky uskutočnil už 4. ročník akcie s názvom Market Vision Day. Zúčastnilo sa viac ako 100 účastníkov z radov klientov a kolegov z českej a slovenskej pobočky.

31
máj
2019
Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Naši kolegovia z Čiech sa zúčastnili 20. výročnej konferencie MSPA EUROPE/AFRICA 2019, odkiaľ si ako jediní z Českej republiky odniesli prestížne ocenenie Elite Membership Status.

5
apríl
2019
Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

V dňoch 22. a 23. marca v hoteli Atrium v Novom Smokovci zorganizovala spoločnosť  Korner Analytics, spolu so Slovak Business Agency, odbornú retailovú konferenciu s názvom IT hry. 

2
apríl
2019
Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Hovorí sa, že každá doba má svoje špecifiká. Špecifikom tej súčasnej sú zmeny, zmeny dejúce sa nepretržito a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

8
marec
2019
Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Stali sme sa partnerom zimných IT hier! Tešíme sa najmä na prednášky, workshopy a teamové hry, ktoré budú súčasťou programu. 

18
február
2019
Poisťovníctvo v novej dobe

Poisťovníctvo v novej dobe

Rok 2019 sa bude pre poisťovne na Slovensku a v zahraničí niesť, v znamení tém ako sú vývoj produktov a ich distribúcia, personalizácia a customer experience, či technológie a digitalizácia. 

nahoru