Hodnotenie predajného procesu v predajniach Telco operátorov

Počas júna sme na oddelení TELeCIM realizovali benchmarkovú štúdiu zameranú na odsledovanie predajných procesov vo vybraných predajniach operátorov pôsobiacich na slovenskom telekomunikačnom trhu. 

Projekt bol zameraný na B2C segment, s úvodnou požiadavkou na optický internet. Celkový počet návštev v rámci projektu bol 48, rozdelený medzi štyroch mobilných operátorov, konkrétne 4ka, O2, Telekom a Orange. Použitou metódou bol Mystery shopping

Mystery shopper počas merania zhodnotil exteriér, interiér predajne, privítanie predajcom, oslovenie zákazníka, dobu čakania a ústretový krok. Následne povedal úvodnú požiadavku na optický internet a ďalej odsledoval predajné schopnosti predajcu, zisťovanie potrieb, ponuku produktov, cross-sell, rôzne benefity, vypracovanie cenovej ponuky a následne rozlúčenie.  

Celkové výsledky  – Index kvality obsluhy 

Celkový výsledok Indexu kvality obsluhy (IKO) na telekomunikačnom trhu dosiahol úroveň 74 %. Najlepšie výsledky evidujeme pri Orange a naopak najslabšie sme zaznamenali pri 4ke. Operátori dosiahli najlepšie výsledky v oblasti oslovenia zákazníka a zisťovania potrieb a naopak najslabšie výsledky sme zaznamenali pri ponuke doplnkových produktov.