Pôsobia na klientov slovenskí predajcovia šťastnejšie ako ich českí kolegovia?

Pôsobia na klientov slovenskí predajcovia šťastnejšie ako ich českí kolegovia?

20.3.2018

Úsmev na tvári a milé vystupovanie zohrávajú v predajnom procese významnú úlohu. Dôležité však je odlíšiť strojený a umelý prístup pracovníka ku klientovi od úprimnej snahy spoznať zákazníka a pomôcť mu. Stav medziľudských vzťahov na pracovisku sa často premieta aj do emócie, s ktorou odchádza klient z prevádzky a preto by firmy mali starostlivo vyberať pracovníkov na pozície, ktoré prichádzajú do priameho styku s klientom.

To ako šťastne pôsobia predajcovia v predajných miestach je merateľné prostredníctvom ukazovateľa NHS (Net Happiness Score). Počas roku 2017 sme realizovali v Českej republike a na Slovensku niekoľko desiatok tisíc mystery shoppingových návštev v rôznych odvetviach. Najviac návštev bolo realizovaných v sektoroch retail, finance a automotive.

Zdroj: MARKET VISION SLOVAKIA & MARKET VISION CZ, 2017

Z výsledkov realizovaných meraní vyplýva, že iba v sektore automotive pôsobia slovenskí predajcovia šťastnejšie na svojich klientov. V sektore finančných služieb získali naopak lepšie hodnotenie zamestnanci českých bánk a poisťovní. Najväčší rozdiel bol nameraný v sektore leisure (16 b.). Zamestnanci českých firiem v tomto odvetví pôsobili podľa mystery shopperov výrazne šťastnejšie ako zamestnanci slovenských spoločností.

 

Agentúra MARKET VISION SLOVAKIA pôsobí na slovenskom trhu od roku 2005 a v rámci poskytovaných služieb sa špecializuje na oblasti Mystery Shoppingu, Competitive intelligence a Customer Intelligence. Projekty realizuje pravidelne v odvetviach ako sú poisťovníctvo, bankovníctvo, automotive, telekomunikácie, maloobchod a to tak na Slovensku, v Českej republike ako aj v iných krajinách CEE. MARKET VISION SLOVAKIA je členom v asociácii MSPA.

 

Viac informácii o našich službách v oblasti Mystery Shoppingu a Customer Intelligence vám poskytne:

Erik Adamčiak, account manager, erik.adamciak@marketvision.sk

Anna Pechová, project manager, anna.pechova@marketvision.sk

 

 

Archiv blogu

5
apríl
2019
Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

V dňoch 22. a 23. marca v hoteli Atrium v Novom Smokovci zorganizovala spoločnosť  Korner Analytics, spolu so Slovak Business Agency, odbornú retailovú konferenciu s názvom IT hry. 

2
apríl
2019
Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Hovorí sa, že každá doba má svoje špecifiká. Špecifikom tej súčasnej sú zmeny, zmeny dejúce sa nepretržito a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

8
marec
2019
Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Stali sme sa partnerom zimných IT hier! Tešíme sa najmä na prednášky, workshopy a teamové hry, ktoré budú súčasťou programu. 

18
február
2019
Poisťovníctvo v novej dobe

Poisťovníctvo v novej dobe

Rok 2019 sa bude pre poisťovne na Slovensku a v zahraničí niesť, v znamení tém ako sú vývoj produktov a ich distribúcia, personalizácia a customer experience, či technológie a digitalizácia. 

14
február
2019
 Už tretí rok po sebe sa nám podarilo získať status Elite Member v asociácií MSPA Europe/Africa!

Už tretí rok po sebe sa nám podarilo získať status Elite Member v asociácií MSPA Europe/Africa!

S radosťou sa Vám chceme pochváliť, že sa nám už po tretí rok podarilo obhájiť elitné členstvo v Mystery shopping asociácií MSPA Europe/Africa. 

21
január
2019
Market Vision rally team dokončil

Market Vision rally team dokončil "snehový Dakar"!

Market Vision Rally Team sa zúčastnil známej januárovej 34. International Jänner Rallye v hornatom hornorakúskom kraji Mühlviertel neďaleko českých hraníc.

7
január
2019
Výzvy  tradičného bankového modelu

Výzvy tradičného bankového modelu

Národná banka Slovenska sprísňuje podmienky poskytovania úverov, čo núti banky hľadať nové zdroje príjmov. V roku 2018 sme na slovenskom trhu zaznamenali viacero zaujímavých zmien v oblasti obchodnej politiky komerčných bánk.

2
január
2019
Vzťah medzi zákazníkom a firmou pripomína partnerstvo ...

Vzťah medzi zákazníkom a firmou pripomína partnerstvo ...

Konštatuje naša kolegyňa Alexandra Hanzlová v článku na www.podnikatel.cz.

nahoru