Komunikácia poisťovní na Facebooku: Na odpoveď si treba počkať

Komunikácia poisťovní na Facebooku: Na odpoveď si treba počkať

18.12.2015

Spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA uskutočnila v priebehu decembra 2015 prieskum zameraný na komunikáciu poisťovní na sociálnej sieti Facebook. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že medzi poisťovňami existuje z hľadiska komunikácie značný rozdiel. Potenciálny klient sa konkrétne riešenie prostredníctvom Facebooku vo väčšine prípadov nedozvie, niektoré poisťovne nekomunikujú a iba malá časť klientovi poskytne konkrétne informácie k jeho požiadavke.

Spolupracovníci spoločnosti MARKET VISION SLOVAKIA oslovili v rámci prieskumu celkom 13 poisťovní na ich facebook profiloch, zaslaním správ zameraných na životné aj neživotné poistenie. V rámci odozvy zo strany poisťovní boli sledované parametre ako užitočnosť, presnosť a forma odpovede, ako aj reakčný čas.

Zo všetkých sledovaných poisťovní 2 poisťovne vôbec nereagovali na zaslané požiadavky. Na správu zameranú na životné poistenie dokonca neodpovedala až polovica oslovených poisťovní. V celkovom súčte napokon poisťovne neodpovedali na jednu tretinu odoslaných správ.

V prípadoch, keď poisťovňa zareagovala na zaslanú požiadavku, v odpovediach neboli zväčša uvedené konkrétne informácie, odosielateľovi správy bolo skôr odporučené osobné stretnutie s poradcom, alebo kontaktovanie infolinky. Iba jedna štvrtina z celkového počtu prijatých odpovedí plne zodpovedala klientovej požiadavke.

Priemerný reakčný čas mal  hodnotu 18 hodín a 29 minút, pričom vo viacerých prípadoch klient čakal na odpoveď dlhšie ako 2 dni. Najrýchlejšia odpoveď z poisťovne prišla do 12 minút od Allianz - Slovenskej poisťovne. Pre porovnanie, najneskoršia odpoveď bola doručená až po 2 dňoch, 20 hodinách a 36 minútach.

V komunikácii na sociálnej sieti facebook bola Allianz - Slovenská poisťovňa ohodnotená ako najlepšia. Táto poisťovňa zareagovala na všetky 4 požiadavky klientov, pričom v 2 prípadoch uviedla aj konkrétne informácie a priamo odpovedala na klientovu požiadavku. Každá odpoveď obsahovala kontakt a tiež osobné oslovenie menom. Z poisťovní, ktoré odpovedali na všetky požiadavky klientov mala najlepší priemerný reakčný čas Generali Poisťovňa, neposkytla však takmer žiadne konkrétne informácie.

Prieskum  bol  realizovaný spoločnosťou MARKET  VISION  SLOVAKIA  v rámci  pravidelného nezávislého monitoringu poistného  trhu. Medzi poisťovne zaradené do prieskumu patrili: AEGON., Allianz -  Slovenská poisťovňa,  Axa pojišťovna,  ČSOB Poisťovňa, Generali Poisťovňa, Groupama poisťovňa, KOMUNÁLNA poisťovňa, NN Životná poisťovňa,  NOVIS Poisťovňa, Poštová poisťovňa, Union poisťovňa, UNIQA poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa.
 

Archiv blogu

8
jún
2019
MARKET VISION DAY IV

MARKET VISION DAY IV

Vo štvrtok 6.6.2019 sa v priestoroch našej pražskej pobočky uskutočnil už 4. ročník akcie s názvom Market Vision Day. Zúčastnilo sa viac ako 100 účastníkov z radov klientov a kolegov z českej a slovenskej pobočky.

31
máj
2019
Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Naši kolegovia z Čiech sa zúčastnili 20. výročnej konferencie MSPA EUROPE/AFRICA 2019, odkiaľ si ako jediní z Českej republiky odniesli prestížne ocenenie Elite Membership Status.

5
apríl
2019
Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

V dňoch 22. a 23. marca v hoteli Atrium v Novom Smokovci zorganizovala spoločnosť  Korner Analytics, spolu so Slovak Business Agency, odbornú retailovú konferenciu s názvom IT hry. 

2
apríl
2019
Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Hovorí sa, že každá doba má svoje špecifiká. Špecifikom tej súčasnej sú zmeny, zmeny dejúce sa nepretržito a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

8
marec
2019
Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Stali sme sa partnerom zimných IT hier! Tešíme sa najmä na prednášky, workshopy a teamové hry, ktoré budú súčasťou programu. 

18
február
2019
Poisťovníctvo v novej dobe

Poisťovníctvo v novej dobe

Rok 2019 sa bude pre poisťovne na Slovensku a v zahraničí niesť, v znamení tém ako sú vývoj produktov a ich distribúcia, personalizácia a customer experience, či technológie a digitalizácia. 

14
február
2019
 Už tretí rok po sebe sa nám podarilo získať status Elite Member v asociácií MSPA Europe/Africa!

Už tretí rok po sebe sa nám podarilo získať status Elite Member v asociácií MSPA Europe/Africa!

S radosťou sa Vám chceme pochváliť, že sa nám už po tretí rok podarilo obhájiť elitné členstvo v Mystery shopping asociácií MSPA Europe/Africa. 

21
január
2019
Market Vision rally team dokončil

Market Vision rally team dokončil "snehový Dakar"!

Market Vision Rally Team sa zúčastnil známej januárovej 34. International Jänner Rallye v hornatom hornorakúskom kraji Mühlviertel neďaleko českých hraníc.

nahoru