Komunikácia poisťovní na Facebooku: Na odpoveď si treba počkať

Komunikácia poisťovní na Facebooku: Na odpoveď si treba počkať

18.12.2015

Spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA uskutočnila v priebehu decembra 2015 prieskum zameraný na komunikáciu poisťovní na sociálnej sieti Facebook. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že medzi poisťovňami existuje z hľadiska komunikácie značný rozdiel. Potenciálny klient sa konkrétne riešenie prostredníctvom Facebooku vo väčšine prípadov nedozvie, niektoré poisťovne nekomunikujú a iba malá časť klientovi poskytne konkrétne informácie k jeho požiadavke.

Spolupracovníci spoločnosti MARKET VISION SLOVAKIA oslovili v rámci prieskumu celkom 13 poisťovní na ich facebook profiloch, zaslaním správ zameraných na životné aj neživotné poistenie. V rámci odozvy zo strany poisťovní boli sledované parametre ako užitočnosť, presnosť a forma odpovede, ako aj reakčný čas.

Zo všetkých sledovaných poisťovní 2 poisťovne vôbec nereagovali na zaslané požiadavky. Na správu zameranú na životné poistenie dokonca neodpovedala až polovica oslovených poisťovní. V celkovom súčte napokon poisťovne neodpovedali na jednu tretinu odoslaných správ.

V prípadoch, keď poisťovňa zareagovala na zaslanú požiadavku, v odpovediach neboli zväčša uvedené konkrétne informácie, odosielateľovi správy bolo skôr odporučené osobné stretnutie s poradcom, alebo kontaktovanie infolinky. Iba jedna štvrtina z celkového počtu prijatých odpovedí plne zodpovedala klientovej požiadavke.

Priemerný reakčný čas mal  hodnotu 18 hodín a 29 minút, pričom vo viacerých prípadoch klient čakal na odpoveď dlhšie ako 2 dni. Najrýchlejšia odpoveď z poisťovne prišla do 12 minút od Allianz - Slovenskej poisťovne. Pre porovnanie, najneskoršia odpoveď bola doručená až po 2 dňoch, 20 hodinách a 36 minútach.

V komunikácii na sociálnej sieti facebook bola Allianz - Slovenská poisťovňa ohodnotená ako najlepšia. Táto poisťovňa zareagovala na všetky 4 požiadavky klientov, pričom v 2 prípadoch uviedla aj konkrétne informácie a priamo odpovedala na klientovu požiadavku. Každá odpoveď obsahovala kontakt a tiež osobné oslovenie menom. Z poisťovní, ktoré odpovedali na všetky požiadavky klientov mala najlepší priemerný reakčný čas Generali Poisťovňa, neposkytla však takmer žiadne konkrétne informácie.

Prieskum  bol  realizovaný spoločnosťou MARKET  VISION  SLOVAKIA  v rámci  pravidelného nezávislého monitoringu poistného  trhu. Medzi poisťovne zaradené do prieskumu patrili: AEGON., Allianz -  Slovenská poisťovňa,  Axa pojišťovna,  ČSOB Poisťovňa, Generali Poisťovňa, Groupama poisťovňa, KOMUNÁLNA poisťovňa, NN Životná poisťovňa,  NOVIS Poisťovňa, Poštová poisťovňa, Union poisťovňa, UNIQA poisťovňa a Wüstenrot poisťovňa.
 

Archiv blogu

5
september
2019
Náš český Country Manager Václav Šojdel napísal článok pre Marketing & Media

Náš český Country Manager Václav Šojdel napísal článok pre Marketing & Media

Veľmi nízka nezamestnanosť rozširuje pohľad manažérov na rolu Mystery Shoppingu vo firmách.

21
august
2019
Market Vision Rally Team zvíťazil na Barum Czech Rally Zlín 2019!

Market Vision Rally Team zvíťazil na Barum Czech Rally Zlín 2019!

Posádka Market Vision Rally Teamu Aleš Holakovský/Martin Vinopal zvíťazila v triede 10 na najvýznamnejšej českej automobilovej súťaži 49. Barum Czech Rally Zlín 2019!

8
jún
2019
MARKET VISION DAY IV

MARKET VISION DAY IV

Vo štvrtok 6.6.2019 sa v priestoroch našej pražskej pobočky uskutočnil už 4. ročník akcie s názvom Market Vision Day. Zúčastnilo sa viac ako 100 účastníkov z radov klientov a kolegov z českej a slovenskej pobočky.

31
máj
2019
Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Kolegovia sa zúčastnili KONFERENCIE MSPA EUROPE/AFRICA 2019

Naši kolegovia z Čiech sa zúčastnili 20. výročnej konferencie MSPA EUROPE/AFRICA 2019, odkiaľ si ako jediní z Českej republiky odniesli prestížne ocenenie Elite Membership Status.

5
apríl
2019
Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

Zúčastnili sme sa odbornej konferencie IT hry

V dňoch 22. a 23. marca v hoteli Atrium v Novom Smokovci zorganizovala spoločnosť  Korner Analytics, spolu so Slovak Business Agency, odbornú retailovú konferenciu s názvom IT hry. 

2
apríl
2019
Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Zaujímavé trendy meniace svet automobilov

Hovorí sa, že každá doba má svoje špecifiká. Špecifikom tej súčasnej sú zmeny, zmeny dejúce sa nepretržito a rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

8
marec
2019
Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Sme partner zimných IT hier v Tatrách

Stali sme sa partnerom zimných IT hier! Tešíme sa najmä na prednášky, workshopy a teamové hry, ktoré budú súčasťou programu. 

18
február
2019
Poisťovníctvo v novej dobe

Poisťovníctvo v novej dobe

Rok 2019 sa bude pre poisťovne na Slovensku a v zahraničí niesť, v znamení tém ako sú vývoj produktov a ich distribúcia, personalizácia a customer experience, či technológie a digitalizácia. 

nahoru